08 december, 2008

Återbesök på Butcher Bay

Det måste vara över tre år sedan jag senast spelade The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. Jag har flera gånger tänkt att jag skulle gå en match med fångvaktare och medfångar igen, men jag har aldrig kommit till skott. Efter allt videotittande och läsande om uppföljaren Assault on Dark Athena under den senaste tiden så sammanföll tid och lust i dag. Jag plockade fram PC-spelet, stängde av telefonen, drog ner rullgardinen och satt mig vid datorn.

Senast jag spelade Riddick hade jag en 17" skärm och en i övrigt betydligt sämre dator än i dag. Att sitta framför en 22" widescreen med ett riktigt bra gafikkort och ordentlig ljudanläggning blev en häftig spelupplevelse.

Redan innan spelandet kommit i gång var jag nära att trilla av stolen när Tigon Studios kattdjur ryter och sedan plötsligt dyker upp och täcker hela skärmen. Timmarna framför datorn gick snabbt och jag vet inte hur många lik jag lämnade efter mig i fängelset. Visst kom jag ihåg att spelet var bra, men inte att det var bra som jag upplevde det i dag.

Plötsligt känns det väldigt långt till våren 2009 och releasen av det nya spelet. Men jag får göra ännu några återbesök på gamla Butcher Bay när abstinensen är som värst.


Trailer för The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay (PC)

Inga kommentarer:

 
This blog is in no way affiliated with or endorsed by the company Starbreeze AB or the Web sites linked to. The views and opinions expressed in these pages are strictly those of the page author(s). The contents of this page have not been reviewed or approved by Starbreeze AB.

Copyrights and trademarks are held by their respective owners.