27 september, 2009

Jens Andersson hos Lucas Arts

Jag har tidigare skrivit om att Jens Andersson, chefdesigner för produktionerna The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher bay och The Darkness, förra hösten lämnade Starbreeze för att jobba åt Lucas Arts i San Francisco, USA.

Lucas Arts satsar på att skapa flera mindre arbetslag som ges stor kreativ frihet att utveckla nyskapande spelidéer. Jens har varit med om att utveckla spelet Lucidity som släpps till PC och Xbox LIVE Arcade den 7 oktober. Lucidity utspelas i den lilla flickan Sofis drömvärld, men spelarna kontrollerar inte Sofi utan miljön omkring henne och uppgiften är att hjälpa henne att på ett tryggt och säkert sätt kunna utforska sin nya värld. Ett slags omvänt plattformsspel.

Inga kommentarer:

 
This blog is in no way affiliated with or endorsed by the company Starbreeze AB or the Web sites linked to. The views and opinions expressed in these pages are strictly those of the page author(s). The contents of this page have not been reviewed or approved by Starbreeze AB.

Copyrights and trademarks are held by their respective owners.