26 oktober, 2008

The Outforce - första spelet


Trailer för Starbreeze första spel från 2000, The Outforce.

Starbreeze, eller O3 Games som de fortfarande hette då, hade en demonstration av Outforce i en spelbutik på Dragarbrunnsgatan i Uppsala. Vi aktieägare fick rabatt på spelet och naturligtvis ville jag se vad bolaget jag investerat i kunde prestera, så jag köpte spelet.

Jag blev sittande vid datorn i många timmar och försökte komma underfund med hur spelet fungerade. Tidigare hade jag nästan bara spelat Tetris och Windows Hjärter, det här med dataspel var inget jag behärskade. Efter ett antal misslyckade försök att lista ut vad jag skulle göra med spelet gav jag upp och skänkte bort det till en kompis. Han tyckte det var ganska bra, så jag behöll mina aktier.

Se åtta in-game videos från spelet och läs Starbreeze presentation av Outforce

Screenshots och betyg hos GameRankings och Metacritic

Inga kommentarer:

 
This blog is in no way affiliated with or endorsed by the company Starbreeze AB or the Web sites linked to. The views and opinions expressed in these pages are strictly those of the page author(s). The contents of this page have not been reviewed or approved by Starbreeze AB.

Copyrights and trademarks are held by their respective owners.