John Pleasants, Electronic Arts (EA) huvudchef för det operativa arbetet, har nyligen sagt att orsaken till EA:s stora förlust är bristen på storsäljande spel. EA kommer att genomföra nedskärningar inom i stort sett alla delar av företaget med ett viktigt undantag för marknadsföringen. De kommer att skära ner antalet spelutgåvor med cirka 20 procent.
Det blir således färre spel med större marknadsföringsbudget. Helt i överensstämmelse med vad EA:s vd John Riccitiello tidigare har sagt om bolagets väg ur krisen: "Bestäm vad som är viktigt, investera i dessa projekt och gör dig av med resten."
Källa: GamesIndustry 2009-02-27
27 februari, 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Om EA skall satsa ännu mer på marknadsföringen av sina spel, antar jag att sannolikheten har ökat i VD Kristianssons kommentar angående det hemliga RedLime-projektet:
"Genom att samarbeta med just EA ökar sannolikheten väsentligt att vårt spel kan sälja tillräckligt stora volymer för att Starbreeze skall uppnå säljroyaltybonus."
Skicka en kommentar